بلاگ

شیرینی

معرفی انواع شیرینی دونات خوشمزه و تاریخچه آن

انواع شیرینی دونات به عنوان یکی از شیرینی های خوشمزه و محبوب در سراسر دنیا تهیه می شود. این شیرینی به عنوان صبحانه و میان وعده مورد مصرف قرار می گیرد. این شیرینی خوشمزه از سرخ کردن خمیری خاص در روغن به وجود آمده و انواع مختلفی از آن در سراسر دنیا وجود دارد. در ادامه مطلب با انواع شیرینی دونات و تاریخچه آن آشنا خواهیم شد:

دونات چیست؟

شیرینی دونات از محبوب ترین و شناخته شده ترین شیرینی های موجود در سراسر دنیا است که طعم فوق العاده و ظاهر دلنشینی دارد. شکل و ظاهر شناخته شده ی دونات، گرد با حلقه ای توخالی در میان آن است اما اشکال دیگری از این شیرینی دوست داشتنی هم طبخ می شود. دونات ها از سرخ کردن نوعی خمیر آردی در روغن تهیه می شوند و طعم آنها به دلیل وجود شکلات، قند یا شربت افرا است. روی دونات ها را هم با شکلات، مربا یا انواع کرم ها تزیین می کنند که ظاهری زیبا و جذاب به همراه طعمی فوق العاده خوشمزه به آن می دهد.

انواع شیرینی دونات

انواع شیرینی دونات

دونات شکلاتی

دونات شکلاتی یکی از انواع خوشمزه دونات برای کسانی است که به طعم شکلات علاقه دارند. برای شکلاتی کردن دونات کافیست که به سلیقه خود یک یا دو قاشق غذاخوری از آرد سفید را کم کنید و به جای آن پودر کاکائو به مواد لازم اضافه کنید.

دونات دارچینی

اگر به عطر و طعم دارچین علاقمند هستید، قطعا این دونات دارچینی از خوراکی‌های مورد علاقه شما خواهد بود. برای تزیین این دونات از گاناش شکلاتی، پودر پسته، پودر نارگیل و ترافل استفاده می شود.

دونات یونانی

این دونات ها با اندازه ی کوچک و ظاهری جذاب و طعمی فوق العاده در کشور یونان پخته می شوند. از شیرینی های محبوب یونانیان است که برای تهیه این دونات ها خمیر سرخ شده را در شربت، شکلات، عسل و گاهی کنجد می غلطانند.

دونات دانکین

از معروف ترین دونات های دنیا که بخاطر رنگ و بوی بی نظیرش معروف است.

دونات توت فرنگی

دونات توت فرنگی از تکه های میوه توتفرنگی تهیه می شود. برای تزیین آن از سس توت فرنگی به همراه ترافل یا شکر استفاده می شود.

تاریخچه پخت دونات

دونات برای اولین بار در قرن نوزدهم به وسیله‌ی مهاجران هلندی در آمریکا پخته شده است. در روایت دیگر، هانسون گریگوری قناد و آشپز آمریکایی برای اولین بار ادعا کرد که دونات حلقه‌ای شکل را در سال 1847 میلادی و روی عرشه یک کشتی تجاری پخته است. برای سوراخ مرکزی دونات نیز از قلع جعبه کشتی و برای ادویه و طعم دونات از جوز، دارچین، فندق یا گردو و پوست لیمو استفاده کرده است.

تاریخچه دونات در ایران

اولین بار در سال ۱۳۲۸ نمونه ی مشابه شیرینی دونات امروزی در مغازه های ایران به فروش رسید. این شیرینی خوشمزه که پیراشکی نام داشت توسط فردی به نام خسروی، در مغازه اش در خیابان سی تیر تهران تولید می شد. در ایتدا تنها پیراشکی های مربایی، کرم دار، کلم و سیب زمینی در این مغازه تولید می شد اما بعد ها پیراشکی های گوشت و سوسیس و کالباس هم در این مغازه تولید شد که مشتریان فراوانی داشت. البته باید بدانید که دونات و پیراشکی با هم متفاوت هستند.

پیشنهاد ما : برای مشاهده انواع کیک های تولد پدیده بر روی لینک کلیک کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟