آموزشی

دستور پخت فلن شکلاتی سوئدی خوشمزه

طرز پخت فلن کیک

طرز پخت فلن شکلاتی چیست؟ فلن نوعی کیک و دسر خوشمزه سوئدی است که با ترکیب کرم کارامل و شکلات به یکی از محبوب ترین کیک ها بین افراد تبدیل شده است. این کیک حالتی بین پودینگ و کاسترد دارد که از لایه های کاراملی تشکیل شده است. دستور پخت های مختلفی برای تهیه این دسر وجود دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت:

کیک فلن چیست؟

دسر فلن یکی از محبوب ترین دسر های اروپایی است که در بسیاری از صبحانه های کلاسیک مردم اروپا سرو می شود. این کیک به صورت دو لایه است که یک لایه آن از کرم کارامل تشکیل شده و لایه ی دوم آن کیک شکلاتی است. در پخت آن از موادی همانند شیر و تخم مرغ و شکر استفاده می‌شود و بعد از آماده سازی در فر پخت می‌شود. سپس تبدیل به لایه ی کرمی شبیه به پودینگ و کرم های ژلاتین می‌شود. ترکیب لایه ی کرم کاراملی به همراه یک کیک شکلاتی خوشمزه طعمی فوق العاده و لذیذ را ایجاد می‌کند.

طرز پخت فلن کیک

طرز پخت فلن شکلاتی

مواد لازم فلن کیک
کرم کارامل   1 بسته
شیر  2 پیمانه

 

مواد لازم کیک شکلاتی
تخم مرغ 4 عدد
آرد یک و نیم پیمانه
شکر نیم پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
شیر نصف پیمانه
بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
نمک 1 پنس
وانیل نصف قاشق مرباخوری

طرز پخت

برای درست کردن فلن کیک شکلاتی سوئدی ابتدا پودر کرم کارامل را با 2 لیوان شیر سرد مخلوط می کنیم و بعد روی حرارت گذاشته و به صورت مرتب هم می زنیم تا به جوش آید.

  1. حالا سس آماده شده را در قالب مورد نظر ریخته و به مدت 5 ساعت در یخچال می گذاریم. بهتر است روی قالب را بپوشانید تا رویه کرم خشک نشود.
  2. سپس یک کاسه بزرگ تخم مرغ، شکر و وانیل را با دور متوسط همزن به مدت 6 تا 7 دقیقه هم زده تا کرم رنگ و کشدار شده و پف کند.
  3. بعد شیر و روغن را در دو مرحله به مواد تخم مرغی اضافه می کنیم و این بار با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم می زنیم.
  4. بعد آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را 3 مرتبه الک کرده و طی سه مرحله به مواد اضافه می کنیم. سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شود.
  5. حالا در ظرفی که قالب کیک در آن قرار دارد تا جایی که قالب کرم کارامل دارد آب جوش می ریزیم. (قالبی که مواد کیک در آن است تا جایی که کرم کارامل دارد باید در آب جوش قرار بگیرد.)
  6. در این مرحله قالب را در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد و به مدت 45 دقیقه قرار می دهیم.
  7. پس از پخت کیک آن را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا کامل خنک شود. بعد آن را به مدت چند ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کامل خنک شود.
  8. سپس قالب را از یخچال بیرون می آوریم و دیواره های کیک را به کمک یک چاقو از قالب جدا کرده و قالب را چند ثانیه ای در آب جوش قرار می دهیم . بعد داخل سینی سرو برمی گردانیم.
در آخر

طعم و مزه بی نظیر این کیک ارزش امتحان کردن دارد حتما درست کنید و لذت ببرید.

برای مشاهده سایر مقالات به قسمت بلاگ سایت پدیده مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *