طرزتهیه شیرینی

شیرینی دانمارکی خوشمزه و طرز تهیه آن

طرز تهیه شیرینی دانمارکی به دلیل طعم عالی، تنوع گسترده و ظاهر مجلسی که دارد، همیشه جز دستورهای پخت کتاب های آشپزی بوده و انتخاب اول افراد برای پذیرایی از مهمانان است. در این مقاله قصد داریم به  طرز تهیه شیرینی دانمارکی بپردازیم و در مورد این شیرینی محبوب و خوشمزه بیشتر بدانیم.

شیرینی دانمارکی چیست؟

یکی از شیرینی‌های معروفی که همه ما با آن آشنا هستیم “شیرینی دانمارکی” است. این شیرینی انواع مختلفی داشته و در مراسمات رسمی و دورهمی‌های دوستانه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای صبحانه و عصرانه نیز انتخاب خیلی خوبی به حساب می‌آید.

مجموعه پدیده نیز در میان شیرینی‌های تولیدی خود، شیرینی دانمارکی را بدون استفاده از محصولات افزودنی تولید کرده و در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.

منشا شیرینی دانمارکی کجاست؟

منشأ پیدایش این شیرینی به اعتصاب کارگران نانوایی در دانمارک به سال ۱۸۵۰ میلادی برمی‌گردد. این اعتصاب باعث شد صاحبان نانوایی ها کارگرهایی را از خارج از کشور استخدام کنند که در میان آن‌ها چند نانوای اتریشی نیز حضور داشتند. این نانواهای اتریشی با خود، راه و روشی جدید در پخت‌ و پز شیرینی و نان را هم آوردند. با استفاده از دستورالعمل‌های این افراد، شیرینی اتریشی Plundergebäck خیلی زود در دانمارک محبوب شد.

در نهایت دانمارکی‌ها تغییراتی در میزان روغن و تخم‌مرغ شیرینی دانمارکی ایجاد کردند و نتیجه این تغییرات پخت آن چیزی شد که ما در حال حاضر به‌عنوان شیرینی دانمارکی می‌شناسیم.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

انواع شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی در این کشور انواع مختلفی دارد. برخی از آنها با شکلات، آجیل ، مربا و کاسترد تهیه می‌شوند. شیرینی دانمارکی با طعم دارچین نیز در این کشور بسیار شناخته شده است.

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی دانمارکی

با این مقدار مواد اولیه در حدود ۵۰ عدد شیرینی دانمارکی خوشمزه خواهیم داشت:

آرد سفید ۸۰۰ گرم
آب ۱ لیوان
خمیرمایه ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱۰۰ گرم
کره ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۴ پیمانه برابر با ۶۰ گرم

مواد لازم برای تهیه روکش شیرینی دانمارکی

کنجد ۳ قاشق غذاخوری
وانیل  ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد

ابتدا تخم مرغ ها را با شکر و سایر مواد به خوبی مخلوط کنیم. سپس آرد را تا حدی که به دست نچسبد، اضافه کنید. در مرحله بعدی ابتدا کمی آرد روی میز کار پاشیده و تا جایی که خمیر نرم و یکدستی بدست بیاید آرد را اضافه کرده و خوب ورز می دهیم تا زمانی که خمیر به دست نچسبد و کاملا صاف و یکدست شود. سپس کره را بین دو لایه پلاستیک قرار دهید و بعد با وردنه صاف کنید. در این مرحله بعد از اینکه کره به خوبی در لایه میانی خمیر قرار گرفت، باید خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهیم تا استراحت کند. سپس با استفاده از وردنه چندین مرتبه خمیر را باز کرده و دوباره تا می کنیم و در جهت خلاف وردنه می زنیم و دوباره در یخچال قرار می دهیم. این کار را سه مرتبه تکرار می کنیم.

مواد لازم برای کرم شیرینی دانمارکی

۱/۲ لیتر شیر

۱ قاشق مربا خوری وانیل

۲ قاشق غذاخوری گلاب

۳ قاشق غداخوری نشاسته ذرت

۱۰۰ گرم شکر

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

ابتدا تمام مواد را با هم مخلوط کرده و روی شعله قرار می دهیم و تا زمان به جوش آمدن مواد را هم می زنیم.

زمانیکه مواد به غلظت فرنی رسید شعله را خاموش می کنیم. سپس خمیر را با وردنه صاف کرده به طوری که ضخامت آن یک سانتی متر باشد.

اکنون دور خمیر را با چاقو صاف کرده و خمیر را در اندازه های یکسان به صورت مربع های کوچک یا به هر شکلی که دوست دارید خمیر را فرم دهید و به شکل شیرینی دانمارکی درست کنید.

سپس داخل آنها مقداری از کرم می ریزیم و می بندیم. به مدت ۶۰ دقیقه استراحت می دهیم. روی شیرینی را روکش مالیده و فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم می کنیم. شیرینی ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر می گذاریم تا پف کرده و پخته شود.

وقتی که طلایی شدند آن ها را از فر بیرون می آوریم و وقتی کمی خنک شدند با عسل رقیق شده و یا شربت روی دانمارکی ها می مالیم تا براق تر شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *